Thursday, March 17, 2011

IE9 與 SVG

我知道不少人都係IE粉絲,翻看本 blog 的 stat,七至八成讀者都係用 IE。

IE9 一出,大家有下載來用嗎?看來 M$ 決心要淘汰 Win XP這個老古董,Win XP 不能安裝 IE9 。

還未推出時,完全不知 IE9 究竟是龍是蟲,但 M$ 的公關可真一流!個勢做得好勁,有留意科技新聞的,都應聽過不少風聲說 IE9 有幾強幾強,又話效能大幅提升,搞到我這個 Linux 用家也很好奇想睇下究竟有幾勁。

近日,同事在公司一部新機裝了IE9,於是我又去玩玩。一如朋友介木估計:不提也罷。

效能有沒有提升?同IE 6、7、8 去比,當然有!大幅嗎?也算大幅架,尤其同IE6去比的話。但這只是IE之前太爛。拍埋去 Firefox 4 beta、Chromium 10,IE9 的速度真係另一個層次,係一個更低的層次。

試了一些在我家中去過,javascript 好勁的網頁。在我家中的電腦 (Pentium 4, Linux 32 bit),用 Chromium 10,我都覺得好窒。在那台新機 (Core i3, Windows 7 64 bit),用 IE9,一樣係好窒,但用 Google Chrome 10 就好順。

近期我對 SVG animation很有興趣,又去試一試。 IE 一直不支援 SVG 這個 Vector Graphic 的格式,但其實 SVG 係W3C的一個標準。現在IE9終於支援……但所謂支援,原來是幾代之前的老古董,並不支援以 SMIL 做的 SVG Animation。這另我對它的印象大打折扣。與 Chromium 10 、Firefox 4 beta 一比,實在覺得 IE9 很落後。

遲D有時間,再試清楚對 CSS3, HTML5 的支援又如何。

很多人都話,CSS3, HTML5 再加上 javascipt,可以取代很多 Flash 的功能。我覺得再加埋 SVG animation,Flash 真係可以收皮。不過暫時做 SVG animation、dynamic animation,也要寫 code (SVG 係 XML 格式,可以用 XML 的 coding 畫圖、做動畫,加埋 javascript 就更多野玩),如果他日推出了像 Flash 的 development kit,Designer 也可輕鬆去創作,相信普及程度會大得多。

2 comments:

Tony Lee said...

你有無試下用 32-bits 既 IE9?因為 64-bits 既 IE9 仲未有優化,會同 IE8 差唔多

PS. 我係用 Google Chrome XD

deadfatboy said...

沒有試過呀。