Thursday, January 27, 2011

Browser

現時大家喜歡用哪個 Browser 來瀏灠網頁?還用 Microsoft 的 Internet Explorer 嗎?

最近讀了一些報導,原來某些調查發現在某些地區,Mozilla Firefox 的佔有率已超越了 MSIE。因為 Firefox 的強勁?其實也不是。主要是因為 MSIE 的不濟以及 Google Chrome 的強勁!Google Chrome 雖然在佔有率上不及 Firefox,但增長強勁,奪去了不少 IE 的市場,Firefox 沒有大退之下便超越了 IE。

記得十年前,MSIE 佔了九成以上的 Browser 市場。那時我都十分討厭用 IE,一來大食,二來 load 網頁慢,三來成日 hang ,四來經常自殺,五來討厭 MSIE 有業界標準 (W3C) 唔去跟而自創一格,六來綑綁銷售,七來我鋤扶弱,八……九……十……

種種原因之下,我用 Netscape Communicator 4, Netscape 6, 以及後來的 Firefox。不過那個年代,很多網頁設計也很受落 Microsoft 自設的一套標準,你用其他 Browser 很可能會唔同晒樣,甚至睇唔到,更可惡的是 ActiveX!!所以也要不時用下 IE。

時至今日,這個種況已改善了不少。記得我大學時用恆生 ebanking,一定要用IE。現在用 Firefox 也沒有問題,還暢順不少。不過用 Google Chromium 的話有時會有問題!隨著 Google Chrome 的掘起,從事網絡設計的人好應該注意一下。

近年 Javascript 的流行,更顯得 MSIE 的不濟。傳聞話 IE9 好勁咁?又睇下點。都唔多關我事了,我的電腦中現在沒有 windows。

Firefox 1.5, 2 都不錯,但到了 firefox 3 就顯得擁踵,當然我覺得仍好過 IE6, IE7。這時朋友介紹我用 Google Chrome,的確強勁。我用的是 Linux 版,叫 Chromium。功能不及 Firefox 3 多,例如不支援 RSS。但一般睇網頁真係幾快。本身對 RAM 的消耗也較 Firefox 3 少。

到了 Firefox 3.6,改善了不少!食 RAM 雖然同以往差唔多,但 render 網頁的速度明顯快了,但仍不及 Chromium。

不過 Chromium 用久了,發覺有個問題,就係會越用越慢!初初唔知點解,後來發現應該係 Cache 了太多資料去 harddisk,有成 1GB,我諗D時間係浪費在 Cache 中找資料吧!不過係 Chromium 到竟然沒有介面去調較 Cache size 的大小,要用 command line 去搞,對用家確實不便。

近期聽聞 Mozilla Firefox 4 很勁,於是裝了 Beta 版一試。正!加上網絡上一些 tweaking,例如 disable pango,在我家中的電腦看來快過 Chromium 8。不過食 RAM 依然同以往差不多。開個 firefox4 唔 load 網頁都食左約 90 MB,開 Chromium 只須 50 MB 左右。如果電腦少 RAM 的話還是用 Chromium 好,不過緊記要 set 好 Cache size,數十 MB 已經好足夠。

Firefox 4 雖然是 beta,但都頗為穩定了,使用以來未試過自己 kill。係有一些 minor 的 bugs ,例如有時按某按扭不知為何沒有反應。期待早日推出正式版。

近日我埋首寫網頁,發覺了 Chromium 一個問題。就是原來我在 local machine load 一個 javascript 的話,係唔 work 的。但在 Firefox 3, 4 是完全無問題。起初不知何故,條script 又唔係我寫,我對 javascript 又可說連半桶水都無,上網見其他人用到但點解我自己又用唔到?Search 了很久才發現原來是 chromium 的問題。

解決方法,有人話係自己部機開個 server,放在 server 上測試就無問題!真係吹脹……

不過總算搞清條 script 係 chromium 係無問題,可以繼續!

No comments: