Sunday, April 01, 2012

Money money money

看罷阿伯對上文的回應,發覺原來其實唔使諗得咁複雜,一切問題,也是錢的問題。

坦白說,一提起錢,真是令我很 frustrated。我不是希望過甚麼奢華生活,但一直用心努力工作,曾經天真地以為我的收入去到某某數目,積蓄去到某某數目,我就可以這樣那樣去做些甚麼事情。但事實並非如此,通脹吃人?

我所幹的事情,或許對大部分人來說也毫無價值。那些 banker 又幹了甚麼有價值的事情?恕我愚昧,除了「殘民以自肥」,我想不出甚麼來形容。不過就算從他們手指鏠中跌出來的,也足以養活不少人,甚至是不少公司。

我所幹的就算價值再低,我認為也高過一班月薪是我的數倍,今年加薪十多個百分點,只懂大罵小圈子選舉,但明知遊戲制度如此也不在這個框架下為我們爭取較小傷害的垃圾會議員。投白票嘛,好,下屆垃圾會選舉我寧投白票也不投泛民。唐營 FANS?哈哈哈,只許選委投白票不許垃圾會補選變相公投。還是民賤聯和工聯會腰板夠硬,一切聽從阿爺訓示,對狼生的態度由最初的敬而遠之到最後全數投誠。鄭生的站台舉動更令人刮目相看。突然,覺得超人很有骨氣。他當年的撤資論我覺得是靠嚇,反而今時今日拍心口講不會撤資,我們更應該要膽顫心驚。

Anyway,扯得太遠了。

Don't be silly. 商品的價值並不是由你來決定,有本事就去破壞這個遊戲規則吧,死肥仔。

I work all night, I work all day, to pay the bills I have to pay
Ain't it sad
And still there never seems to be a single penny left for me
That's too bad
In my dreams I have a plan
If I got me a wealthy man
I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball...

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

A man like that is hard to find but I can't get him off my mind
Ain't it sad
And if he happens to be free I bet he wouldn't fancy me
That's too bad
So I must leave, I'll have to go
To Las Vegas or Monaco
And win a fortune in a game, my life will never be the same...

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

It's a rich man's world

No comments: