Monday, April 26, 2010

Quotes

ALL ANIMALS ARE EQUAL, BUT SOME ARE MORE EQUAL THAN OTHERS.
by George Orwell, Animal Farm

Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely.
by Lord Acton

這兩句名句,隨著年紀越大,體會越深。

可能很多人覺得我很求其,但其實我都有我自己執著的地方。我有自己的價值觀,但不會把一些自己的價值觀(可能是怪辟)強加於別人身上,和而不同(哈哈哈,這四個字應該係中化堂學的)。但有一些事情,理應是放諸四海皆適用的準則。偏偏,世上就係有仆街存在。自製 exceptional case?
或許是正常吧?因為不存在 universial set?放諸四海皆適用簡直是妄想?真的?
睇化D啦死肥仔。
大家是在不同時空的生物,大家所依的物理學定律也許不同。
仆街啦,冚家鏟!

I also want to corrupt absolutely XDDDD

但我寧願相信這句:
With great power, comes great responsibility.
by uncle Ben / Peter Paker / Spiderman

但現實中,偏偏是這樣:
With great power comes less responsibility;
with great responsibility comes huge pressure,
with huge pressure comes tremendous trouble,
with tremendous trouble comes zillion sacrifice.
by deadfatboy, 6/11/2008

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.